søndag den 1. april 2012


Quesera

Comfort

Findes der mon noget, der hedder en "lace brain" - en hjerne, der kan huske et lacemønster og indehaveren strikker derudaf? Jeg kan ihvertfald konstatere, at jeg ikke er indehaver af en. Jeg er gået igang med min Quesera cardigan for 2. gang. Først havde jeg ikke forstået mønstret rigtigt og havde ikke fået rækkerne foran til knapper med, så jeg knækkede tråden og smed det forkert strikkede ud. Jeg er igang med cardiganen for anden gang og man kunne være fristet til at tro, at så går det stærkt, for jeg kan vel mønstret udenad efterhånden - det gør det bare ikke, for jeg kan ikke huske det. Når jeg lægger cardiganen fra mig, glemmer jeg mønstret og må bruge 5 min hver gang, jeg genoptager strikningen på at sætte mig ind i det på ny ......... He .... for ikke at køre surt i det, er jeg begyndt på Comfort Cardiganen - et dejligt projekt, som jeg kan hygge mig med. Ydermere er opskriften så let, at jeg kan se fjernsyn samtidig med at jeg strikker. Om dagen, hvor hovedet er friskt strikker jeg så på Quesera og om aftenen går jeg over til Comfort.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar