torsdag den 5. april 2012

Skøn dag i går i Aalborg med mine to piger. Vi fik købt nye skoletasker og øreringe til begge.
Som entusiastisk strikker lagde jeg naturligvis mærke til det strik, andre havde på. Jeg så mange kvinder lufte deres cardigans og ponchoer og jeg var ærgerlig over, at jeg ikke har min Comfort cardigang færdig. Jeg kastede mig derfor over strikketøjet, da jeg kom hjem og håber, at cardiganen er færdig, til når efteråret for alvor kommer og vinterjakken bliver for varm.



Strikkefastheden har drillet mig. Jeg så på Ravelry, at andre har strikket cardiganen i Chunky fra Garnudsalg, men jeg har ikke kunnet få strikkefastheden til at blive pæn med kun en tråd, så jeg købte noget meget tyndt (1400 m per 100 g) garn i cashmere/uld og strikker den tynde tråd med. Jeg ligger nu på en strikkefasthed på 14-15 masker, så jeg er gået en str. ned for at få det hele til at passe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar