torsdag den 23. februar 2012



Ponchoen er færdig og klar til brug. Jeg blev færdig for et par dage siden. Efter første uldvask var ponchoen for stor, så jeg vaskede den igen ved 40 grader normalvask og da den var næsten tør, centrifugerede jeg den. Nu passer den. Den er rigtig behagelig og dejlig at have på. Jeg kommer helt sikkert til at bruge den rigtig meget. Den har været nem at strikke, men man skal være forberedt på et strik, man skal skal være koncentreret om - der er meget tælleri synes jeg - og man skal holde af at strikke snoninger. Jeg er glad for, at jeg ikke strikkede ærmedelen længere. Jeg tror, at ponchoen ville "flandre" bagpå, hvis ærmedelen havde været længere.
Garn: 70% uld/30% silke fra Garnudsalg
Garnforbrug: 500 gram
Pinde: 3,5 til rib og hals, 4,5 til resten af ponchoen.
Ændringer: Strikkede 1 snoning mindre i længden af ponchoen. Ellers ville den blive for voldsom.

Ponchoen ser kortere ud på billedet, end den er i virkeligheden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar